štvrtok 9. augusta 2012

22. LEKCIA: pronomi- zámená v 4. páde (Zdravím Ťa- Ti saluto...)



4. pád ( koho / čo ...? ) : 
- osobné neprízvučné zámená:
Stoja pred slovesom. Keď je sloveso v neurčitku, môžu byť pripojené za ním, vtedy koncové –e odpadne.
- LORO (ich) umiestňujeme ako jediné za sloveso a nepripájame ho k neurčitku.
      Počuje (koho?): mňa, teba, jeho / ju, nás, vás, ich
      Sente  (chi?)      mi, ti, lo / la, ci, vi, loro

Mi può sentire./Può sentirmi.                Môže ma počuť.
Ti ho visto ieri.                                      Včera som Ťa videl.
Non ci ha invitato.                                 Nepozval nás. 
Hai invitato loro?                                   Pozval si ich?                  Lo vedo.                                               Vidím ho (to).

lo= (čo?) to.  Lo capito. (Chápem to.)
    Non lo so.  = Neviem.

- zámená v 3. páde TU

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára